20 вересня 2025

Білий вовк, або Пропаганда мистецтва на мініатюрному прикладі

Мистецтво як таке, як явище, реклами не потребує: його суспільний статус і так доволі високий. А ось гарне мистецтво реклами потребує. Потребують його вишукані твори й талановиті митці. Бо інакше, як незмінно показує практика всіх епох і цивілізацій, рекламуватиметься й пропагуватиметься лише посереднє й нездарне.

Одним зі способів пропаганди мистецтва є його відображення у дизайні. Якщо, приміром, ви носите майку або торбу з репродукцією мистецького твору — ви пропагуєте й рекламуєте цей твір, а заразом і його автора. Звісно, загалом все не так просто, бо навколишні можуть зовсім не знати, що́ це за зображення, на яке вони зараз дивляться, — тому потрібно ще донести до глядача якось інформацію про твір, включений у дизайн, і про автора цього твору. Але загалом ідея зрозуміла.

Візьму приклад із власного досвіду. Мій батько — Олексій Кохан — високоталановитий і, що особливо цінно, неймовірно різноманітний художник. Відомий ілюстратор дитячої книги й діафільму (тобто, художник-графік), плакатист, геральдист (саме завдяки йому Україна має свій нинішній герб), карикатурист, живописець, графік-дизайнер (зокрема,шрифтовий дизайнер), і на додачу ще й музикант (пісенний композитор). Такий обшир — неймовірна рідкість: я взагалі не знаю жодного іншого художника з таким широким охопленням творчих інтересів — не тільки у нас, а і взагалі у світовій історії мистецтва. Тому пропаганда його творчості більш ніж доцільна.

Для демонстрації я взяв ілюстративний батьків твір, створений ще в молодості для портфоліо. Він сам давно про нього забув (власне кажучи, твір зберіг його батько і мій дід Кузьма Федорович), але мені ця акварельна графіка дуже подобається, тому я зробив із її головної фігури — білого вовка (це була ілюстрація до якогось вірша) — лінійний чорно-білий дизайн і надрукував його на чашці. Чашка — практичний виріб щоденного застосування, але разом із тим — і предмет інтер'єру, який може стати його оздобою, і річ, яка вводить її власника й користувача в цілком певний культурний світ і культурний контекст.

Так сталося, що робив я свою оцифровку не зі скану акварелі, а з її не професійного фото, тому відносно оригіналу вовк має дещо змінені пропорції. Але батько виніс вердикт, що йому й такий варіант подобається, тому я реалізував саме його. Ось — готова чашка із зображенням білого вовка:

(з двох боків чашки нанесено два однакових зображення):

і ось ця ж чашка при іншому освітленні:

Це — тільки демонстрація можливості. У батька — безліч чудових творів, які просто просяться стати джерелом дизайну. Та й білого вовка можна зобразити не тільки на чашці. Однак, комерційної жилки у мене немає, тому наразі масове виробництво не планується. Поки що я виготовив лише два примірники: один — для батька, другий — для себе. Але кому сподобалося, можете замовляти, зроблю для кожного охочого. Умови й контакти дивіться тут. До чашки додаватиметься картка з репродукцією оригінальної акварелі (зроблена з фото вище, а не зі скану, щоб збігалися пропорції), ось така:

Шрифт на картці — мій (зараз він в активній розробці).

Варіант допису у блозі сайту

Немає коментарів:

Дописати коментар

Білий вовк, або Пропаганда мистецтва на мініатюрному прикладі

Мистецтво як таке, як явище, реклами не потребує: його суспільний статус і так доволі високий. А ось гарне мистецтво реклами потребує. Потре...